7. Ambulanta


In toamna anului 2015 am facut o scurta vizita pana in Ungaria si evident am ajuns si in Budapesta. Era mijloc de noiembrie, vremea era destul de rece, iar eu trebuia sa arat bine in poze (glumesc).

Dupa scurt timp de la aceasta escapada mi-a venit si menstruatia, inca de dimineata mi-am luat combinatia de medicamenate (No Spa + Ibuprofen + Omez). Am ajuns acasa dupa o zi lunga de munca, iar cum bine stiti in perioada menstruatiei hormonul bate neuronul (cel putin asa imi spune G.), asa ca poftele mele erau destul de ciudate. Imi era pofta de un sandwich cald. Zis si facut, G. repede a pregatit cate doua sandwichuri la fiecare. Am inceput sa mananc, iar dupa primul sandwich am inceput sa am senzatii ciudate, sa ma simt rau, asa ca doar cateva muscaturi din al doilea sandwich si deja nu mai suportam nici macar mirosul. Asa ca saracul G. a plecat de langa mine ca sa nu mi se faca rau. Am luat din nou cocktailul de medicamente si m-am pus sa dorm fiind foarte obosita. In scurt timp o senzatie de voma ma trezeste, iar eu eram deja in baie … restul va dati seama cum a decurs. M-am speriat ca trecuse ceva vreme de cand nu mai vomasem. M-am pus in pat, dar durerile incepeau deja sa isi faca din ce in ce mai tare simtita prezenta. Am inceput sa urlu de durere, in conditiile in care medicamentele nu isi mai faceau efectul, nu mai stiam ce sa fac. G. se uita la mine neputincios si incepea sa imi spuna sa mergem la Urgente. Imi era aproape imposibil sa ma misc, iar faptul ca tatal meu a stat 5 ore la Urgentele Ortopedice la Cluj ma faceau sa nu imi doresc sa ajung acolo. G. insista ca in aceste conditii sa cheme ambulanta, eu speram sa imi cedeze durerea, dar intr-un final am cedat eu la ideea de a chema ambulanta.
– Buna seara domnule Nicoara.
– Buna seara (G. era socat, ca ii stiau numele, da avem abonamente la telefon, informatiile circula)
– Cu ce va putem ajuta?
– Sotia mea se simte rau, are dureri menstruale si nu ii mai trec.
– A luat medicamente.
– Da.
(A inceput o mica discutie prin care dispecere incerca sa afle motivul pentru care prezenta unui echipaj era necesara la noi acasa. G. insista ca nu mai pot de durere, eu ma tavaleam in pat si urlam de durere)
– Doamna urla asa?
– Da.
– Bine, va trimit o Ambulanta, spuneti-mi adresa, coborati pentru a-i astepta.
Nu voiam sa stau singura, G. nu stia ce sa faca, asa ca si-a luat telefonul si a coborat cu mine urlandu-i de durere la telefon. A durat 15 minute pana a ajuns echipajul, iar in acest timp eu am incercat sa ma controlez pentru a putea sa port o discutie cu medicul de pe ambulanta. Am avut norocul ca era o doamna draguta, care mi-a luat pulsul, ma intrebat frumos ce anume am, ce medicamente am luat, daca am fost la ginecolog, iar in cele din urma mi-a dat o injectie de No Spa cu Algocalmin. Doamna doctor mi-a recomandat Paduden pentru dureri si au plecat spunandu-mi ca nu este necesar sa ma duc la spital. Stiu ca nu era o urgenta maxima, dar in momentul in care simti ca nimic nu isi mai face efectul si doar urletele mai ajuta sa uit de durere, am ales sa fiu egoista si sa ma gandesc numai la mine, in cele din urma am contribuit cativa ani la sistemul public de sanatate.

Faptul ca am mentionat la inceputul articolului vizita la Budapesta nu era pentru a ma lauda, dar in acea vreme credeam in raceala la ovare, in frigul care mi-a distrus ovarele si care le face sa ma doara. Acum stiu ca nu avea nicio legatura durerea cu raceala la ovare, ci totul era din cauza unei boli nediagosticate. A fost ultima data cand am apelat la ambulanta, dar nu a fost ultima oara in care am ales varianta de injectie pentru a-mi calma durerea.

Era inceputul lunii iunie 2016, festivitatea de absolvire a clasei a XII-a a fratelui meu, m-am simtit bine toata ziua, luand de dimineata cocktailul si fiind deja in a treia luna de tratament cu anticonceptionale pentru micsorarea chisturilor, pana seara durerea m-a doborat din nou. Am ajuns acasa si m-am pus sa dorm, m-a trezit durerea, am luat din nou medicamente, dar nimic, durerea nu trecea. Norocul meu consta in faptul ca eram la mama acasa si ca stia prin ce trec, ea la randul ei luptandu-se cu dureri menstruale mari si menstruatii abundente de cand se stie si a apelat la prietena ei asistenta medicala (ii multumesc frumos inca o data pentru ajutorul acordat) pentru a imi da o injectie cu No Spa si Algocamin. Dupa injectie m-am calmat din nou, de data aceasta nu am urlat, imi era cumva in fata parintiilor mei sa ma comport ca si cum e sfarsitul lumii. Daca nu era prietena mamei mele ce ma faceam?! In Ludus la Urgente este program, aproape ca la birou, de luni pana vineri, de la 8 la 20. Daca „patesti” ceva in afara acestui interval trebuie sa fi dus la Targu Mures sau sa astepti sa iti treaca … sau … ma abtin … nu vreau sa intru intr-o disputa despre sistemul nostru de sanatate.
De la medicamente pentru durere, anticonceptionale, lesinuri, am ajuns sa imi calmez durerea cu medicamente injectabile, sa urlu si sa plang de durere. Boala asta m-a facut mai slaba, m-a facut mai putin rezistenta. Desi deja stiam ca am chisturi pe ovare si ca operatia era in discutie, nu puteam sa nu ma gandesc ca prin cate trebuia sa trec sa ajung aici.
Acum inteleg fiecare pas prin care am trecut, dar atunci nu intelegeam ce se intampla cu mine, acum stiu si incerc sa imi cunosc si mai bine organismul, este pasul cel mai important pentru a trai in armonie cu tine insuti.

2 gânduri despre &8222;7. Ambulanta&8221;

Lasă un răspuns

