3. Anticonceptionale


2007 este anul in care am lasat Ludusul si am ales Cluj-Napoca drept noua casa, cel putin pentru 3 ani sau mai multi, depinde. Departe de casa, impartind camera de camin cu alte 4 fete, socializarea era metoda cea mai usoara de supravieture. In camera erau fete de varsta mea si fete mai mari. Evident ca de la cele mai mari aveam multe de invatat, iar discutiile despre menstruatie nu au intarziat sa apara. Fetele imi recomandau sa incerc sa iau anticonceptinale, o sa ma ajute si sa scap de cosuri. Mmmda, cred ca de la prima menstruatie acneea si-a facut prezenta pe fata mea, a lucrat la scaderea increderii in sine si a facut ca fondul de ten sa fie prietenul meu cel mai bun. La recomandarea lor m-am dus la un medic (sincer nu stiu daca era medic ginecolog sau era un centru pentru studenti), care pe baza unor intrebari si pe idea de a scapa de cosurile de pe fata mi-a dat prima cutie de anticonceptioanle. Mi-a explicat cum trebuie administrate, cand trebuie facuta pauza.

In prima zi a menstruatiei am luat prima pastila, pentru moment nu am simtit nimic, dar in lunile urmatoare durerile menstruale au devenit mai suportabile, fara sa fac vreo legatura intre ceea ce luam si dureri. Efectele adverse ale anticonceptionalelor sunt scrise in prospect si simti pe propria piele. Un efect al pastilelor anticonceptionale este retentia de apa, si odata cu ea si cresterea in greutate. Da, si eu m-am ingrasat dupa folosirea anticonceptionalelor, dar asta pentru ca mi-am schimbat stilul de viata. De la mic dejun constand in 2 sandwichuri, la amiaza felul intai si doi, iar la cina la fel ca si la amiaza, am ajuns sa traiesc cu paine cu pateu, de lene evident, ca posibilitatea sa gatesc o aveam. Miscare faceam la fel sau poate mai multa ca in liceu, tinand cont de distanta dintre caminele studentesti si statiile de autobuz si dealul pe care zilnic trebuia sa-l urc pentrua ajunge in camera. Am deviat putin, dar voiam sa fac aceasta mica precizare pentru ca intrebandu-i pe ginecologi, toti imi spuneau ca nu te ingrasi de la anticonceptionale.
In decursul anilor, din 2007 incepand si pana in 2015 am luat anticonceptionale, diferite tipuri, cu pauza, fara pauza, cu intreruperea lor, recomandate de ginecologi, gasite pe doctorul tuturor, Google. M-au ajutat la diminuarea durerii si astfel au devenit un rau necesar. Spun rau pentru ca anticonceptionalele sunt pline de hormoni, iar orice dai in plus organismului se adapteaza putin mai greu, iar ficatul are si el de suferit. In 2014 ne-am mutat la Sibiu, prima menstruatie in noul oras nu am sa o uit usor, pentru ca m-au luat niste dureri groaznice, incat duminica seara G. cauta farmacie in Sibiu de unde sa-mi cumpere anticonceptionale. Le-am intrerupt la un moment dat, iar lipsa lor o simteam. Inca de la prima pastila durerile s-au mai diminuat, poate si de la medicamentele pe care le-am luat inainte, dar dupa a fost mai bine, durerile menstruale au devenit din nou suportabile. Noul job si acomodarea in noul oras oricum nu imi permiteau sa raman insarcinata, asa ca de data aceasta anticonceptionalele erau folosite si pentru principalul lor scop.
In primavara anului 2015 am renuntat la anticonceptionale in speranta ca o sa raman insarcinata, dar planurile noastre nu au dat roade. Au inceput vizitele la ginecolog, despre care va povestesc in urmatortul articol.
In concluzie, pe mine m-au ajutat anticonceptionalele in diminuarea durerii. Va rog insa sa consultati un ginecolog inainte de a lua anticonceptionale pentru ca nu este bine sa le iei dupa ureche, cel putin cereti parerea farmacistului.

2 gânduri despre &8222;3. Anticonceptionale&8221;

Lasă un răspuns

