2. Durerea


Cred ca deja toata lumea care a ajuns aici stie ce anume insemna cu ciclu menstrual. Poate unele dintre voi aveti un ciclu regulat, la 28 de zile, fara nicio durere. Altele aveti un ciclu neregulat, poate cu dureri, disconfort, aceste lucruri va impedica sa faceti activitati zilnice, luati medicamente pentru durere, poate si preventiv, ca sa nu mai ajungeti sa simtiti durerea sau pur si simplu pentru voi aceasta perioada presupune un simplu „Sa nu uit sa imi cumpar absorbante”.
Ciclurile menstruale le am foarte refulate, la 28 de zile (cu mici, foarte mici exceptii) in aceasi perioada a zilei incep sa simt un mic discomfort. Eram in primii ani ai ciclurilor menstruale, era o zi de marti, cred ca aveam si Franceza, incep sa simt un mic disconfort in zona burtii (unde sunt localizate uterul si ovarele). Aveam medicamente la mine preventiv, nu eram la prima durere, la primul discomfort, dar aceea zi mi-a ramas in minte. Nu mai puteam de durere si m-am cerut acasa, un coleg, o colega, nici acum nu stiu, m-au ajutat sa ajung acasa, simteam o greutate pe mine, o durere puternica in zona burtii, abia puteam sa imi trag picioarele dupa mine, de unde taxi sau masina in acea perioada intr-un orasel mic din judetul Mures?! Aveam impresia in unele momente ca imi este greata, ca imi este rau, simteam cum organismul meu nu ma mai asculta. Am ajuns acasa, a venit vecina de la etajul 2, parintii fiind la munca, m-a ajutat sa ma pun in pat, mi-a incalzit apa si mi-a pus-o intr-un pet pe care l-am asezat in zona burtii, durerea nu m-a lasat chiar daca am luat in aceea zi 7 medicamente, de la Algocalmin, la Ibuprofen, No Spa si ceea ce am mai gasit printre medicamentele mamei mele, pe toate le-am luat in aceea zi. In cele din urma durerea a cedat si am adormit sau poate nu am mai simtit nimic, fiind oarecum si amortita de la atatea medicamente, dar aceea zi mi-a ramas in minte, a fost una in care nu intelegeam de ce aveam asa dureri mari, iar colegele de clasa nu aveau nimic (sau cel putin nu stiam eu). Durere aveam si inainte de acea zi si dupa acea zi, insa atunci pentru prima data a ajuns la maxim.

Am invatat ca asa trebuie sa doara, mama mea a suferit si ea de la prima menstruatie, imi povestea cum bunica ei ii dadea frectie Diana (sper ca am tinut bine minte) si statea cu caramida incalzita pe burta pentru a o ajuta la ameliorarea durerii. Daca mama asa a suferit, eu de ce ar trebui sa fiu diferita? Imi zicea ca o sa fie mai bine, dupa primul copil nu o sa mai am nicio problema, dar aveam 17-18 ani, inca gandul de a avea un copil era departe, abia daca am avut o relatie de 3 luni sau abia intelegeam ce insemna o relatie. Ce insemna asta, ce eu trebuie sa sufar in fiecare luna pana o sa raman insarcinata pentru ca asa trebuie? Mie imi era imposibil de inteles „De ce eu?”. Erau unele momente in care ii spuneam mamei mele ca mai bine nu ma facea sau ma facea baiat, numai sa nu sufar atat. Ma tavaleam prin pat de durere, plangeam si ii reprosam fiecare durere. Acum regret si ma gandesc ce era in sufletul ei in acele momente, cand eu ii reprosam durerea de care ea nu era vinovata si neputinta ei de a nu ma ajuta. In fiecare luna (aproape) in familia Keresztesi era un astfel de „show”. Ce, credeti ca mama nu avea si ea dureri, chiar daca a nascut deja pentru a doua oara? Eh nah, ce sa iti povestesc, diferente intre mine si mama erau ca ea a trecut si prin durerile nasterii, de doua ori, iar din cate am inteles cele menstruale nu se compara cu acestea. Eu eram sau sunt mai rea de durere, mai sensibila si mai alintata, dar stiu ca ma durerea si m-a durut mult timp dupa aceea experinta, pana cand ajunsa la Cluj „m-am imprietenit” cu anticonceptionalele, dar povestea despre ele in partea a treia a experientei mele.

2 gânduri despre &8222;2. Durerea&8221;

Lasă un răspuns

