1. Prima menstruatie


Eram in clasa a VI-a, iar pauzele de la scoala le petreceam povestind cu cele mai bune trei prietene ale mele, la varsta respectiva am atins si un subiect care era nou pentru noi sau pentru mine mai exact, menstruatia. Era cald afara, simt o raza de soare pe fata in amintirea pe care o am si fetele imi povesteau ca „nu doare”, „vine noaptea in somn”, „nu simti nimic”. Doua dintre ele aveau menstruatie inca din clasa a IV-a, eram singura careia nu ii venise inca. In cele din urma in toamna urmatoare sau primavara, nu tin minte exact, stiu doar ca era frig afara, intr-o zi de sambata mergand la toaleta observ pe chilotei cateva pete suspecte de sange. „Mamaaaaaaa”, ce-i asta?! Am avut discutii despre acest moment, am primit prin clasa a V-a acel pachet si o mini informare la scoala despre asa ceva, prietenele mele aveau deja menstruatie, dar pentru prima data „mi-a venit si mie”. Fiind sambata am plecat la cor, m-am simtit stanjenita tot timpul, dar am trecut peste ziua respectiva. Luni la scoala era si mai ciudat, eram de serviciu, ceea ce insemna ca trebuia sa sterg tabla si aveam impresia ca toata lumea se uita la fundul meu, ca absorbantul se vedea si ca toata lumea stie ca am intrat in rand cu restul fetelor.
Nu stiam exact ce ma va astepta, dar dupa atatia ani am aflat ca pe langa faptul ca aceasta menstruatie imi demonstreaza lunar ca sunt sanatoasa si pregatita la un moment dat sa pot ramane insarcinata, va atrage dupa sine si mici neplaceri sau mai mari, depinde cum privesc situatia. De ce colegele mele spuneau ca nu o sa doara, iar pe mine ma durea? Sunt eu mai speciala?
E o poveste scurta si poate pare irelevanta, dar in toata povestea pe care vreau sa o prezint prezinta un pas destul de important. Nu tin minte ca la prima menstruatie sa fi avut durere, totusi au precut peste 15 ani, iar la acel moment acest aspect parea cel mai putin important si relevant. Poate acum m-as gandi ca tot ce se intampla pentru prima oara in viata unei femei ar trebui notat, sunt informatii in acel moment putin relevante, dar in decursul anilor acest mic detaliu poate fi foarte important. Daca sunteti dintre voi mame care au fete acest pas poate ar trebui sa fie unul important, mai ales ca varsta primei menstruatii a scazut considerabil in comparatie cu perioada mea de adolescenta.

Un gând despre &8222;1. Prima menstruatie&8221;

Lasă un răspuns

