New town, new life, new me!


A trecut ceva vreme de cand nu am mai scris pe blog. Motive sunt zeci, lipsa timpului, lipsa inspiratiei, alte prioritati. Ziua este mai lunga, ne-am adaptat si noi la noua viata, voi incerca sa imi impart timpul liber mai eficient si voi reveni in viata virtuala.

Luna martie a fost o luna foarte ciudata, am lasat Clujul dupa aproape 7 ani si ne-am mutat la Sibiu, unde am inceput o noua viata. A fost o alegere pe care nu o regretam, ne pare rau ca am lasat Clujul, cel mai mult ne pare rau de prietenii care au ramas acolo, dar omul este creat sa se adapteze in diferite circumstante, asta am facut si noi.
Din 11 martie am inceput sa mergem la sala, timpul liber si dorinta de a face miscare ne-a motivat sa umplem acei timp morti cu miscare.
1381966_408887705906133_979030170_n

Am ales Star Sport Fitness Center, o sala moderna, aproape de casa, dar factorul decisiv a fost antrenorul Streza Claudiu.
10006611_10152346224623933_1087449154_n
Cu ajutorul lui la sala si cu a lui Gabi in bucatarie, am ajuns dupa o luna si jumatate de sala sa slabesc 5 kg, care s-au topit si spre fericirea mea nici nu au mai aparut. Starea de spirit ce o simteam dupa fiecare antrenament, cantarul care dupa mult timp era de partea mea m-au ajutat si ele sa continui ceea ce am inceput.

A fost ciudata experienta la inceput, am mai fost la sala, dar asa sa fiu ajutata, sustinuta de antrenorul de acolo nu prea. Intrebarile prostesti legate de alimentatie au inceput din partea mea inca din prima zi. Ca orice incepator vroiam sa vad rezultate rapide, o dieta personalizata, chestii de genu, cardio cat mai mult, abdomene si prejudecati tampite. Ca noroc cu Claudiu, care m-a adus rapid cu picioarele pe pamant si care mi-a explicat pe intelesul meu ce insemana alimentatie corecta daca vrei sa slabesti, cum ma ajuta antrenamentul cu greutati si cat cardio trebuie sa fac.
1920488_10200669481058825_2067673952_n
Echipamentul de sala
IMG_20140311_211417
Prima zi de sala, picioare

Cand l-am intrebat ce ar trebui sa manc mi-a zis sa scriu o lista cu ce mananc in decursul unei zile, la ce ora si aproximativ cantitatile. De rusine, constientizand actiunile mele de pana atunci, am inceput sa renunt la deserturile de dupa fiecare masa, la mancatul in exces si la junk food. Cand s-a uitat Claudiu peste ce mancam eu intr-o zi, a zis nu e bine, daca vrei sa slabesti trebuie sa manaci mai multe alimente verzi, proteine mai multe si carbohidrati cat mai putin, spre deloc.
E greu sa renunti la anumite mancaruri, la o bucatica de ciocolata, la o felie sau mai multe de pizza, dar daca vrei rezultate trebuie sa faci sacrificii. Am inceput sa imi ordonez mesele, sa incerc sa mananc la ore fixe, sa mananc mai multe legume verzi, mai putini carbo, sa imi schimb radical stilul de viata.
1977134_10200688255848183_630044653_n
Micul meu dejun de luni pana vineri a devenit un iaurt Oykos da la Danone cu kiwi sau cu piersici si fructul pasiunii. Nu mi-am dat seama cat de mare e diferenta intre un simplu iaurt si unul cu proteine mai multe pana in momentul in care dupa un simplu iaurt nu trecea o ora si imi era foame, pe cand dupa un Oykos, pot sa stau linistita ca ma tine de foame 2, 3 ore. In weekend a devenit o traditie omleta lui Gabi, sambata si duminica sunt zile mai lejere in ceea ce priveste manacarea, nu pot sa respect orele din timpul saptamanii, dar incerc sa mananc cat mai putin.
In timpul saptamanii amiaza mea consta intr-o caserola mica de mancare destul de diversificata si incerc sa mananc cat mai putini carbohidrati. Nu am putut renunta la tot ce insemana carbo, pentru ca nu imi plac legumele fierte de cu seara si reincalzite ziua urmatoare, dar am incercat sa mananc cat mai putini cartofi, am mai pastrat pastele, orezul si mai nou am descoperit si cuscusul. Mancam multa carne de porc, fie facuta cu condimente la cuptor, fie cubulete si cu ceapa, din pui am ales pieptul, ciocanalele, si mai nou am descoperit ca imi plac si pulpele superioare dezosate. Am incercat si fructe de mare, dar nu am fost incantati de ce a iesit. Nu am renuntat nici la carnati, ii prefer in combinatie cu mazare, dar facem destul de rar. Ca si garnitura mancam si paste, eu prefer funditele, si o punga ne ajunge mai mult de 2 zile. Amiaza mea e pregatita de amandoi, dar cantitatea de mancare din caserola este strict monitorizata de Gabi. Conteaza sa ai parte de sustinere, sa te ajute lumea din jurul tau, sa nu te ispiteasca si mai ales daca intreci masura sa iti spuna „Opreste-te!”. Din punctul acesta de vedere ma bucur de sustinerea lui Gabi in proportie de 100%. Din pacate eu am o idee tampita in cap, cat imi pui in farfurie atat manc. Daca imi pui in fata o farfurie imensa de paste o mananc pe toata pana simt ca mi se face rau, acesta este motivul pentru care Gabi are grija de farfuria mea si am inceput si eu sa invat ca in momentul in care pun eu mancarea in farfurie sa fie o diferenta vizibila intre cele doua farfurii a lui Gabi si a mea.
Cina, vorba vine, o servim pe la ora 5, 6 si este compusa din ciorba sau supa si ceva felul doi diferit de ce am mancat la amiaza. Dupa cina, incercam sa ne mobilizam si sa mergem la sala unde am antrenementele impartite pe zile.
10403698_10200980252587919_5130049321162087067_n
Pentru inceput aveam doua zile, partea de sus si partea de jos, la finalul fiecarui antrenament facand 200 de rasuciri si 30 de minute de cardio. Cand mi-a zis Claudiu ca va trebui sa alerg pe banda o jumatate de ora sau pe bicicleta, am zis pana aici a fost, nu voi fi in stare nici 10 minute sa stau pe banda, dar m-am inselat. Incet am ajuns de la 10 minte, la 15, 20, 30 de minute. O singura data am alegat 40, dar cand am coborat de pe banda am crezut ca lesin, asa ca am ramas la 30 de minute de banda. Alergatul pe banda nu insemana pentru mine alergat ca si cum ar fugii doi caini imensi dupa mine, ci o viteza de 4, 5 km/ora, dar cu o inclinatie cat mai are, 12-13, defapt eu merg repede pe o inclinatie de 15.

Am fost uimita sa imi descopar corpul in aceste 2 luni de sala, sa vad ca poate mai mult decat m-as fi gandit eu, ca poate sa alerge, sa traga cu greutati mai mari, sa imi descopar muschi de care nici nu stiam ca exista. Dupa 2 luni de sala i-am cerut lui Claudiu sa imi imparta antrenamentul altfel, asa ca am ajuns sa am 3 zile de antremanet, prima este dedicata picioarelor, a doua piept, umar superior si triceps, a treia spate, umar posterior si biceps, la finalul fiecarui antrenament facand 300 de rasuciri si aceasi jumatate de ora de cardio. Dupa atatea rasuciri am ajuns sa vad si dungile alea care incep sa imi scoata abdomenul la vedere, dupa exercitii de biceps simt cum „bila” incepe sa se formeze, dupa ramat si tractiuni simt ca am spate, ca mi-am lucrat si acei muschi. Antrenamentul cu greutati, 300 de rasuciri si jumatatea de ora de cardio m-au ajutat si ma ajuta in continuare sa imi transform corpul in asa fel incat sa fie placut ochiului uman.
10153252_10200754553185575_402858174_n

1619073_10200728704459373_841290641_n
Dupa antremanet ar trebui sa mai mananc ceva, dar inca nu am reusit sa fac acest lucru decat de doua ori, motivul: la sala beau in doua ore cel putin 1l de apa si asa satula ma simt ca nici macar un alt pahar de apa nu mai pot bea, de cand am scos piciorul din sala. Cand am reusit sa mananc, am mancat un iaurt mic, sau branza de vaci cu o felie de prosciuto crudo.
Nu am putut renunta la toate felurile de mancare, la putinele dulciuri pe care le mancam, dar acum cand mananc ceva mai putin „sanatos” este in mod evident intr-o cantitate muuuuuuuult mai mica si asta nu numai pentru ca ma gandesc ca o felie de pizza in plus ma ingrasa, ci pentru ca stomacul meu s-a micsorat din momentul in care am redus cantitatea de mancare in mod treptat.
Incerc sa duc un stil de viata sanatos, sa mananc tot ceea ce trebuie, nu doar carne, nu doar legume, nu doar fructe, din toate cate putin, pentru ca corpul uman are nevoie de toti nutrientii si de toate vitaminele.
Pe scurt:
Dimineata :- un iaurt (daca mi foame sau nu ajung la 12 sa mananc mai rontai un mar)
Amiaza: – carne de pui/porc cu o garnitura
Cina: – ciorba/supa si felul doi diferit de ceea ce mancam la amiaza.
Dupa antrenament: – ar trebui proteine, dar inca nu am reusit sa imi fac loc in program pentru.
10329208_10201001914769460_3371388952775031043_n
PS: Fetelor nu faceti muschi cat un culturist daca ridicati gantere, ci pur si simplu va transformati grasimea in muschi, care arde mai bine grasimea ramasa pe corp. Mie personal imi place sa imi vad muschii formandu-se si bratele transformandu-se din niste fleoscaituri in brate armonioase. Nu faceti la sala numai banda si abdomene, ci din toate cata putin!
10171259_10200980294708972_5094969212927226181_n

Cat am lipsit de pe blog, asta am facut in toata perioada aceasta, am fost la sala cel putin de 3 ori pe saptamana, am mancat mai putin si mai sanatos, si am muncit! 🙂

Saptamanile ce urmeaza o sa va mai povestesc de tinutele mele si mai ales cum mi-am gasit rochia de nasa.

Va pup si astept sa vad voi cum va pregatiti pentru vara sau cum va schimbati stilul de viata de dragul sanatatii!
10341596_10200900697319087_4281960078229549122_n

Lasă un răspuns

