Joc – joaca de-a adultul


Cand te gandesti la copilarie, te gandesti la joaca, la timpul liber petrecut cu prietenii, cu familia. Era o perioada frumoasa, fiecare varsta vine cu partea lui de jocuri, cu activitatile aferente, cu noi si noi idei. In primele luni te joci singur, esti amuzat de mainile tale, de ceea ce poti recunoaste si ceea ce este familiar. La cativa ani, bucuriile tale sunt jucariile potrivite varstei, toate intr-o culoare, sau chiar multicolore, ce te ajuta sa inveti primele cuvinte, sa ganguresti, sa te exprimi mai pe intelesul adultilor. Este momentul din viata in care incepi sa inveti, sa distigi binele de rau. Cresti si ajungi la cresa, sau la gradinita, unde incepi sa socializezi si sa te joci.

Incepe perioada in care jocurile sunt mai complicate, te joci de-a scoala, nerealizand ca vei ajunge sa te saturi de tot ceea ce inseamna scoala, de invatat, iti doresti sa nu fi intrat niciodata intr-o sala de clasa.
Te joci de-a doctorul fara se realizezi ca peste cativa ani vei ajunge ceea ce esti si in joc, un medic sau poate chiar un pacient. Nu realizezi ca sistemul de sanatate este la fel de prost dotat in Romania ca si trusa ta de doctor primita cadou de la Mos Craciun. Devi pacient in acest sistem in care nimic nu este la locul ei, nu este un pat liber, un medic caruia sa ii pese, o asistenta care sa te trateze exact cum iti doresti.
Cand cresti incepi sa te joci de-a mama si de-a tata, vrei sa fi mama fara sa te gandesti ce anume prespune acest lucru. Jocul presupune ca tata sa mearga la munca, sa castige bani, mama ramane acasa si are grija de copii si tot ce inseamna casa. Cand te gandesti ca defapt asa e si in viata reala in unele familii, tatal este plecat tot mereu, castiga bani, dar se indeparteaza de cei dragi. Mamele devin solitare, se izoleaza de lume si tot ce le intereseaza sunt copii si binele lor, uitand de ele. Se neglijeaza atat fizic, cat si psihic.
Te joci de-a vanzatoarea in fata blocului, vinzi buruienile si diferitele tipuri de frunze ce le gasesti in jurul tau, parca anticipand ceea ce se va intampla in lumea reala, cand tu vei deveni adult. Atunci cand vom tanji pentru o mancare netratata cu diferite substante toxice, cand marul va avea gust de mar, si nu de plastic, unde pieptul de pui este cat pumul unui copil de 5 ani, nu a unui taietor de lemne. Vom ajunge sa ne luptam pentru a avea ce pune pe masa, o sa fim nevoiti sa pacalim jocurile foamei.
0
Ne jucam de-a v-ati ascuneselea in copilarie, la fel cum facem in momentele vietii noastre adulte cu responsabilitatile. Ne inscriem la facultate, insa in acelasi timp vream sa si muncim pentru a fi independenti din punct de vedere financiar, insa nu suntem in stare sa facem doua lucuri in acelasi timp, mai ales ca esti mai mereu invitat la chefuri si cluburi. Vrem sa facem ceva cu viata noastra, dar e mai bine la mama acasa, unde putem dormi si unde suntem protejati de tot raul din jurul nostru. Fugim de ceea ce insemna relatie, fie ele de prietenie, fie ele de iubire, fugim de locurile de munca, de independenta financiara, dupa care tanjim, insa stim ca e greu sa ajungi acolo fara sacrificii. Fugim unul dupa altul, sau fugim unul de altul. Cand cresti alergi dupa un prieten, iubit, o facultate buna, un loc de munca bine platit. Dupa care toate se intorc si fug ele dupa tine, facturile, responsabilitatile, grijile, diferitele probleme. Invatam sa facem fata la tot ceea ce lumea ne ofera, invatand si absolvind scoala de lupte, care iti prezinta pricipalele tipuri de combatere a problemelor. Scoala de lupta este o importanta ramura a scolii vietii, pe care ne este foarte greu sa o absolvim, teoretic stim tot, pratica ne omoara, mai repede decat orice boala necrutatoare.
Ne jucam cu masinutele, urmand ca peste cativa ani sa uitam sa mai ridicam piciorul de pe pedala de acceleratie si curmam vieti, atat ale noastre, cat si ale celor din jurul nostru. Pe langa acceleratie ne place la fel de mult sa ne dam mare cu cea mai noua masina, sperand ca sa nu treaca neobservata in grupul de prieteni. Adulti fiind nu ne rezumam la a ne arata ceea ce avem doar grupului de prieteni, ci incercam sa furam ochii sexului frumos cu acea masina rosie si cu calutul pe grilajul din fata.
Ne jucam cu papusile, le schimbam, le ignoram atunci cand primim unele noi, la fel facem si cu persoanele din jurul nostru. Daca un baiat nu este suficient de bine dotat sau daca apare altul mult mai dotat in zare, il dam la o parte pe cel vechi si acordam atentie celui nou, proaspat scos din cutie, sau sala din fitness.
Cand suntem copii vrem sa fim mari, cand suntem mari vrem sa fim copii. Copila fiind intotdeauna imi placeau hainele mamei mele, vroiam sa port tocuri, sa iau bijuteriile bunicii, sa fiu ceea ce nu era potrivit varstei. Acum imi doresc sa ma joc toata ziua, sa pot sa dorm de amiaza, sa nu fiu responsabila, sa vreau sa fac ceea ce imi era interzis cand eram copila, dar imi este permis adult fiind.
Vroiam sa mostenesc tot ce era mai bun de la parintii mei, tronul sa imi apartina in ceea ce priveste viata mea, insa nu a fost asa, urzeala impotriva tronului meu a inceput atunci cand parintii mei, prietenii mei, anturajul meu nu era de acord cu ceea ce eu gandeam. Imi doream sa fac unele lucruri in joaca, insa ele aveau consecinte mai mult decat serioase. Acum imi doresc ca atunci cand am gresit sa fie inteles ca si o joaca, cand am scos porumbelul nepotrivit pe gura, acesta ca prin magie sa se stearga din amintirea tuturor.
Vreau sa cred ca nici o amintire a copilariei mele legata de joaca nu va fi distrusa de cotidian. Vreau ca vindecarile ca si in cazul jocului de-a doctorul sa se intample rapid, vreua ca atunci cand fug de ceva acel ceva sa nu ma ajunga decat in momentele in care eu vreau, vinzarea de buruieni si produse de proasta calitate sa ramana doar in acea amintire.
Nu vreau ca „ora 12 a sosit, omul negru a venit”  sa ma prinda din urma decat atunci cand puterea fizica a secat din mine, iar amintirile mele au disparut, atunci sa ma viziteze omul negru, in cel moment sa imi suga suflarea de viata data de Dumnezeu.

Acest articol a fost scris pentru competitia SuperBlog.
cooltext1249983159

Lasă un răspuns

