Ce am bucatarit duminica


Duminica am facut mai multe feluri de mancare si as vrea in cateva cuvinte sa descriu retetele. Ne place sa mancam diversificat, asa ca am facut  o ciorba, aperitiv – ciuperci umplute, lasagna si mancare chinezeasca. Am vrut sa facem si chec, dar nu am mai avut rabdare.

image

Ciorba aleasa a fost de salata. Am folosit doua salate, doi morcovi, cateva catei de usturoi. In putin ulei am calit morcovi, dupa aceea am adaugat usturoiul si in cele din urma salata. Am pus peste apa, am condimentat cu sare si si piper. Dupa ce a fiert am adaugat smantana. A iesit buna, nasul Raul a mai cerut o farfurie.

image

De cateva luni am redescoperit ciupercile. Curat ciupercile, le spal, le aranjez intr-o tava iena, le condimentez. Tai cascavalul bucatele, cat sa incapa in ciupercuta, razalesti cascaval deasupra si pui la cuptorul preincalzit pana se topeste cascavalul deasupra. Se pot consuma atat calde, cat si reci.

image

Pentru felul doi, am ales doua feluri de mancare din bucataria internationala: lasagna si mancare chinezeasca. Pentru lasagna am folosit: ceapa, morcovi, ardei rosu, ciuperci, carne tocata amestec porc-vita si pui, pasta de tomate, condimente, foi de lasagna de la Monte Banato. Intr-un strop de ulei am calit ceapa, ardeiul rosu, morcovi, carnea tocata, am pus condimentele si pasta de tomate. Pentru ca nasei Alexandra nu ii plac ciupercile, am scos o parte din sos si dupa am adaugat ciupercile. Pentru prima data am incercat sa fac si faimosul sos bechamel, nu mi-a iesit foarte ok, dar am improvizat. Pentru sos am folosit: 50 gr unt topit, o lingura de faina si 300 de ml de lapte, pentru ca mi-a iesit prea lichid, am adaugat si cateva linguri de smantana. Am un tigaia cu putin ulei, am pus primul strat de foi, peste sos, dupa care compozitia de carne tocata. Am facut trei straturi, ultimul de foi de lasagna am pus sos bechamel si am razalit cascaval. Pentru a putea sa fac difernta intre parte cu ciuperci si cea fara, am taiat ciuperci si am acoperit aceea parte.

image

Am descoperit mancarea chinezeasca, asa ca am inceput sa caut retete pentru a reproduce acasa mancarea, mult mai ieftin. Am folosit: praz, ciuprrci, ardei rosu, morcovi, bambus, piept de pui, condimente, sos de soia, ulei de masline, otet balsamic. Puiul la pregatit Gabi, dupa o reteta de pe http://www.e-retete.ro, le-a marinat in bicarbonat, dupa aceea in amidon, aprox 30 de minute. Toate ingredientele le-am calit intr-n wok, peste care am amestecat un sos din soia, balsamic si ulei de masline. Le-am lasat la fiert pana cand puiul e gata. Am fiert separat si orez, mancarea fiind gata sa fie servita.

image

Majoritatea alimentelor le-am cumparat din hypermarkeul Real, mai putin bambusul, am gasit doar in Auchan. Nu sunt mancaruri greu de facut, daca iti dai silinta iti iasa. Rezultatul final:

image

Lasă un răspuns

