Prietenii de-a lungul vietii


O noua zi, fara niciun raspuns, fara nicio speranta, fara loc de munca … doar cateva lucruri ma fac sa ma simt inca importanta si utila unora. Si anume prietenii si familia.

Dar azi am sa povestesc mai mult despre prieteni, decat despre familie.

Sunt o persoana deschisa, socialbila, comunicativa, careia ii place sa fie inconjurata de oameni, de prieteni, insa nu am avut parte de prietenii lungi, de durata, care sa ma faca sa imi amintesc cu drag de perioada copilariei, adolescentei, etc.  (poate doar una) Prieteni am avut, pentru ca am cresut la bloc, unde toate familiile erau aproximativ de varsta parintilor mei, copii deci de  varsta mea. Ne-am jucat impreuna „mija”, „prinselea”, „cu papusile”, ne-am certat, am ras, am avut o copilarie normala, ca oricare alt copil de varsta mea, insa lucrurile s-au schimbat o data cu inaintarea in varsta, cand lumea deja incepea sa aibe relatii de prieteni mai degraba cu colegii de scoala, decat cu cei de la bloc,  mai ales ca deja eram la „generala”, unde deja apareau discutiile despre baieti, primul sarut, menstruatie, etc. (Nu despre sex, despre sex abia prin clasa a 8-a am povestit.)

In clasa a 5-a s-au schimbat multe, desi eram o persoana careia ii placeau baietii inca din perioada gradinitei, in clasa a 5-a pot afirma ca am avut primul „prieten” in sensul de iubit. Era un baietel blond din clasa paralela si de care imi placea foarte mult, in schimb la mine in clasa era un baiat si mai dragut, dupa care suspinau toate fetele din clasa (era ca in filmele american, pasionat de fotbal, brunet, ochi albastrii, cel mai inteligent baiat din clasa, ce mai … o minune de baiat pe care am sa-l numesc Joe). Desi momentul in care l-am cunoscut pe blondutu’ eram in tratative de a fi „iubita” lui Joe, Noul, adica blondutul, m-a facut sa-l pun pe Joe deoparte si sa am o asa numita relatie nu el. In cele din urma in mod normal am ramas cu buza umflata, nici tu Joe, nici tu blondutul. Dar speram,  fiind coleg de clasa cu Joe, ca intr-o buna zi voi pune eu mana pe el. Joe, nici el nu a vrut sa ramana singur, asa ca s-a „cuplat” cu o buna prietna de-a mea, prietena cu care in cele din urma am format un grup de fete, eram cele mai bune prietene si care ne-am denumit sugestiv KT1(EGy), fiind prescurtaile de la numele noastre. In fiecare an scoalr „luam” cate o clasa la rand si incercam sa ne combinam cu baietii din aceea clasa. Asa s-a intamplat in clasa a 5-a cand am luat la asalt 5C-ul, in a 6-a, cred ca 6B, dar nu sunt sigura, iar in clasa a 7-a, prinzand putin tupeu ne-am facut de lucru cu cei din clasa a 8-a C, sau D, … hmm in fine nu prea conteaza. Asa ca fetele din KT1 s-au ales toate cu cate un baiat, mai putin eu, care a trebuit sa stau numai de umplutura, dar ce sa facem, e grea viata in aceea perioada, tinand cont ca nu eram si nu sunt o fata gen papusa Barbie scoasa din cutie, eram o fata dintr-o bucata, in primii ani de viata mai degraba baietoasa. Asa ca in lipsa de cinvea concret, pe care sa-l pot cataloga prieten, caci baieti de care imi placeau erau muuuuuuulti, am ales varianata de a ma reintoarce la Joe, a fost o perioada lung in care am conversta prin scriori, desi stateam la 3 banci distanta, dar era asa de frumos, de romatic, pana intr-o zi cand mi-am luat inima in dinti si cu ajutorul KT1, i-am zis in fata ca imi place de el si ca as vrea sa fiu cu el. Era, cred cel mai important moment pentru mine, pe care nu cred ca il voi uita de curand. Insa Joe, in mod elegant m-a refuzat pe motiv ca, a cunoscut intre timp pe altcineva si ca, nu vrea sa ma raneasca, dar e mai bine sa fim doar colegi. Eh si asa a si ramas.

Prieteniile din copilarie, apareau doar vara, caci atunci colegii de clasa erau plecati pe la bunici in vacanta, asa ca cei de la bloc erau alternativa. Redevenisme buni prieteni cu toti de la parter la etajul 4 toti erau din nou tovarasi de joaca, de petrecut timpul liber. Si acum as vrea ca acele timpuri sa reintoarca si sa putem si din nou copii, dar din pacate nu se poate.  Ceea mai stransa relatie dintre toti cei de la bloc o aveam cu vecina de la 2, care in mod ciudat avea acelasi nume ca si mine, ea fiind cu un an mai mare a fost denumita Nagy Timi (Timi Mare), iar eu Kicsi Timi (Timi Mica) si asa ne-a ramas numele is in ziua de azi printre vecini. Insa si aceasta relatie cu Nagy Timi intr-un mod ciudat a disparut, e de la isne inteles, cand petreci 9 luni pe an cu colegii de clasa, e greu de recuperat in 3 luni, insa si in ziua de azi prietenia dintre noi doua exista si cand ne mai intalnim mai povestim una alta. Nagy Timi, pot sa afirm ca a fost prim mea cea mai buna prietena, dupa care a urmat grupul KT1, in generala, iar in liceu deja multe s-au schimbat. Nu vreau sa uit pe nimeni, dar cred ca o alta buna prietena spre sfarsitul generalei a fost Danilea, care intre timp a inceput sa isi foloseasca celalat nume si a devenit Fely. Nagy Timi si Fely mi-au ramas cele mai bune prietene de la bloc, chiar daca ne-am mai certat, am mai crescut, am luat-o toate pe cai diferite imi face placere sa ma mai intlnesc cu ele si sa mai povestesc.

Perioada liceului a fost cea mai zbuciumata. KT1 s-a destramat, Gy-ul a plact la Cluj, E in Spania, iar K si T au ramas in Ludus. Era momentul decisiv pentru, asa zis viitor al meu, asa ca intr-o clipita am ales sa ma inscriu la Filologie, motive, multe, neimportante. O noua intorsatura in viata mea. Asa ca trebuia sa o incep de la aproximativ zero, din viitoarea clasa cunosteam doar doua fete, una dintre ele facea parte din familie, ceva ruda  mai indepartanat, cea de-a doua imi era fost colega de clasa pana-ntr-a 8-a. Asa ca in prima zi la liceu am ajuns sa o cunosc pe, hai sa o denumesc A1, o fata tupeista, cu care m-am inteles bine din prima zi. Asa incat am devenit colege de banca si bune prietene pentru o vreme. Trecand timpul, incepeau intre mine si A1 sa apara discutii in contradictoriu, ceea ce m-a facut sa imi mai schimb colegii de banca. Eram amandoua incapatane, fiinte puternice, si nu prea inchepeam in acelasi loc, astfel ca … in nu stiu ce moment am inceput sa ma imprietenesc cu A4, nu imi pot aminti exact momentul in care eu si A4 am devenit cele mai bune prietene, dar s-a intamplat undeva prin clasa a 10-a asa cred. Aveam unele activitati in comun, cum ar fi teatru,  ea m-a prezentat prietenilor ei si in acest fel am ajuns sa fac parte din Gasca. A fost o perioada frumoasa. Dar din nou ceva s-a rupt, dupa un an si ceva de relatie ca fiind cele mai bune prietene, eu si A4 dintr-un motiv stupid, o neintelgere am incetat sa fim cele mai bune prietene. A4 era o fata frumoasa, inteligenta, de care te atasai  foarte repede, acest a fost si motive cred, pentru care am periedut prietenia cu ea. In momentul in care eu si A4 m-am certat, A1 a facut o miscare inteligenta si a ramas ea prietena cu A4. In cele din urma am ramas singura, ranita fiind gaseam foarte multe defecte la persoanele care incercau sa se imprieteneasca cu mine, ceea ce a facut persoanele respective la un moment dat sa ma abandoneze si ele, trezindu-ma la sfarsitul clasei a 12-a sigura, fara ca cea mai buna prietena a mea sa fie alaturi de mine. Spre norocul meu aveam pe altcineva care sa fie alaturi de mine. A fost dureros sa vezi cu alte fete ieseau impreuna in pauze si vorbeau despre admiterea la aceasta facultate, plecarea impreuna in acest oras si asa mai departe. Dar, am trecut peste … Si uite-ma inca aici scriind despre prietenie.

Am ajuns la facultatea, straina de tot ce ma poate astepta, dar am avut noroc de am intalnit persoane la fel de peridute ca si mine, ceea ce in mod evident m-a ajutat. In cele din urma mi-am facut prietene atat in camera de camin (cu care tin legatura si in ziua de azi), cat si la facultate. Asta in fiecare an de facultate, alte colege ce camera, alta lume nou, la facultate si mai multi asa zisi prieteni.

A fost frumos. Si mi-am dat seama ca nu e necesar sa ai numai fete langa tine, baietii sunt mai Ok ca si cele mai bune prietene, asta in cazul in care prietenia nu se transforma in relatie.  Si da, dea lungul anilor am avut mai multi prieteni cei mai buni baieti. Dar sunt doua persoane la care ma gandesc cu mult drag defiecare data.  Cu unul dintre ei am facut marea greseala de a devenii si „iubiti”, dar dupa ce relatia s-a sfarsit eu am incercat si incerc sa convong aceea persoana, ca sa se gandeasca la mine ca la un prieten adevarat nu ca la o fata, si cred ca pana la urma am sa reusesc.

Dar cealata persoana a fost si este cel mai bun prieten al meu. Chiar daca s-a mai intamplat sa ma supar pe el, sau el sa se supere pe mine, eu tot il consider o persoana importanta. Pentru ca il cunosc de ceva ani, nu pot sa spun cum a inceput prietenia noastra. Cred ca in momentul in care am inceput sa ma duc la „ifi” am inceput sa ne intelegm mai bine, in fine … nu conteaza cum a inceput, ci conteaza cum este acum.

2 gânduri despre &8222;Prietenii de-a lungul vietii&8221;

  1. Criss zice:

    Cam asaam patit si eu de`a lungul vietii, in generala tot dupa baieti, eram nu tocmai scoasa din cutie, eram si eu baietoasa…in liceu nu m`am inteles cu colegii deloc, prin urmare nici nu mi`am facut poze de a12a cu ei, am mers doar la banchet si atat, nu pastrez legatura cu nimeni din liceu iar la facultate incerc sa ma limitez doar la prieteniile in timpul cursurilor, seminariilor etc…nu vreau sa ma extind la iesit in cluburi, chefuri, sucuri etc etc. Cateodata ma simt si eu singura, dar am un iubit care face cat 10 prietene ff bune, care ma`ntelege si ma sprijina si nu ma lasa la greu. Cu asta m`am consolat toata adolescenta (care a fost lipsita de prieteni) cu relatiile mele lungi, una de 2 ani, una de 1 an jumate si una care a inceput acum, dar va dura, sunt convinsa.

Lasă un răspuns

