Tehnologia, copilaria si moda


Multe si multi  s-au schimbat in orasul aceasta … am ajuns si eu dupa mult timp in Ludus, minunatul meu orasel. Mi-am permis sa ies si intr-o plimbarica, in speranta ca voi da peste oameni cunoscuti, cu care sa mai schimb o vorba si de care sa mai aflu una, alta. Insa acei oameni s-au lasati asteptati, nu stiu daca in 2 ore, 3 cate mi-am petrecut in oras am vazut 20 de persoane pe care le-am salutat. Eh … cei din generatia mea, sau generatii apropiate de ale mele au cam disparut, au preferat sa raman in centrele universitare unde studieaza sau in unele situatii lucreaza, poate erau in concediu si asa mai departe …

Insa nu am putut sa nu observ ceva … moda in Ludus. Tinerii, copii care isi petrec seara plimbandu-se pe bulevard, sau tinerii carora petru week-end parintii i-au inmanat masina. (Din pacate acestia nu puteau sa apese prea tare pe pedala de acceleratie pentru ca in bulevard se faceau reparatii si o pertiune din ea era inchisa.)

Tinerii si moda … Copii si moda … Ludusul si moda … Desi e un oras micut cu maxim 2oooo de locuitori moda printre tineri este la ea acasa. Fetitele, copilutele stiu ca se poarta sandalele tip gladiatori, posetutele mici, parul placat, fustele scurte, rochitele, tocurile, deci sunt la zi cu ceea ce inseamna moda. Baietii nu se lasa nici ei. Merg la sala, isi arata muschii prin tricouri mov sau roz multe pe bratele muncite la sala, au frezele aranjate fir cu fir. Acesta este tineretul din Ludus 2010. Si eu am facut parte din tineretul Ludusului prin anii 2003-2007, dar nu eram la moda. Nu prea conta ce haine aveam pe mine, eram fericiti, daca gaseam o banca libera in parc unde ne asezam toti, daca nu faceam cu schimbul si unde povesteam langa o stical de apa (foarte rar, suc) si o punga de samanta. Dar eram fericiti si noi ne plimbam si ne uitam dupa baieti, fete, dar nu ne imbracam asa de provocator, nu ne faceam poze langa cosul de gunoi sa-le punem dupa aceea pe HI5 si sa ne gandim dinainte de a face poza ce descriere ii vom pune, gen cel mai bun prieten al meu. Nu aveam telefoane mobile cu camera foto/video, era altfel. Am crescut si ne-am mutat si pe terase, unde stateam ore in sir langa o sticala de suc si unde la fel povesteam vrute si nevrute, nu povestea despre profile HI5, FaceBook, etc.

Tehnologia, evolutia, moda au schimbat copilaria generatiilor din jurul anului 2010. Mi-e mila sincer de acesti copii, si parintilor nostrii ne era mila de noi, dar si noi ii compatimim pe cei de acum. In ziua de azi tehnologia ne controleaza viata, si e greu sa renunti la ea, deja face parte din viata ta, inclusiv din a mea.

Ritualul meu de dimineata este de a verifica mailu’, site-urile de stiri, site-urile de locuri de munca, FaceBook-ul, dupa care imi pot continua linistita ziua. Eu imi petrec timpul pe Internet si pentru a ma informa. Ma informez de ce se intampla in lumea politica, sociala, mondena, etc.

Sunt abonata la diferite site-uri de moda, pentru ca imi place sa fiu la moda, dar incerc sa imi pastrez varsta, sau sa tind spre copilarie, decat spre maturitate prin imbracaminte. Fiecare la lucru trebuie facut la o anumita varsta, inclusiv moda.

Lasă un răspuns

